מטוב למצוין - 11 טיפים לאתר טוב יותר

בדרך לאתר חדש? יש לנו סוד בשבילכם: ההבדל בין אתר טוב לאתר מצוין נמצא בידיים שלכם. לפעמים זה לא עניין של פיצ'רים וגימיקים, אלא רק הבנה של עולם הדיגיטל, מודעות לצרכים של הגולשים וקצת היגיון בריא. הכירו 11 טיפים קטנים שיעזרו לכם להקפיץ את האתר קדימה:

פרטים רבים מדי בתפריט - מחקרים רבים שנערכו בנושא מגלים כי המוח מסוגל לקלוט בין חמישה לתשעה פריטי מידע בתפריט. נסו לצמצם את תפריט הניווט שלכם כדי להקל על המשתמשים את החיפוש ואת השיטוט באתר. התפריט צריך להיות נקי וממוקד, ורק הדברים החשובים באמת צריכים להופיע בו.

מה אני עושה כאן? כל דף תוכן באתר שלכם חייב להכיל מסר בעל משמעות. יתרה מזאת, המשתמש חייב להבין במהירות מה המסר בכל דף – אחרת הוא פשוט יוותר ויעזוב. דף שהתוכן המופיע בו אינו ברור מספיק הוא דף מפוספס – אל תוותרו על כתיבת מסרים ברורים וחדים.

אפשר לקבל את המספר שלך? בכל אתר חייב להיות מספר טלפון ליצירת קשר, ורצוי אף בכל דף באתר. נשמע מובן מאליו, לא? אך המציאות מלמדת כי בעלי אתרים רבים שוכחים לעשות זאת, או שמספר הטלפון 'נקבר' בדף נידח במקום להופיע במקום מרכזי – וזו פשוט טעות. עשו טובה לגולשים שלכם ובעיקר לעצמכם – הציגו את מספר הטלפון במקום בולט ומרכזי כדי שהגולשים ימצאו אותו בקלות.

הוסיפו מפה עם העסק שלכם – אם יש לכם משרדים שבהם אתם פוגשים את הלקוחות, כדאי להקצות מקום באתר (לרוב זה יהיה בדף 'צור קשר') למפת הגעה. גוגל, אגב, מציעה שירות חינמי שבעזרתו כל אחד יכול לבנות מפה עם נקודות היעד שחשובות לו – ולהטמיע אותה באתר שלו. אמנם היום כולם משתמשים בתוכנות ניווט, אך לפעמים נוח וקל יותר פשוט להסתכל במפה.

תמונות גדולות – השימוש בתמונות גדולות הפך לאחד הטרנדים הבולטים בשנת 2015, ולא בכדי: תמונה שווה אלף מילים, ותמונה גדולה - אפילו יותר... בנוסף, כדי ליצור תחושת הזדהות וקשר אישי הכניסו לאתר האינטרנט שלכם תמונות (גדולות) של צוות החברה בזמן עבודה.

רספונסיביות - למעלה מ-50% מהגולשים עושים זאת מהטלפונים הניידים שלהם. אל תוותרו על אתר רספונסיבי, קרי כזה המתאים לכל סוגי המסכים (מחשב, טאבלט, סמארטפון) - אתר שאינו רספונסיבי עלול לגרום לכם לאבד את פלח הלקוחות המחוברים לנייד שלהם.

מיתוג, מיתוג, מיתוג - עיצוב האתר שלכם חייב להתכתב עם הלוגו ועם צבעי החברה. הלוגו שלכם מלווה את המשתמשים ואת הגולשים לכל אורך הדרך, והמטרה היא שהגולשים ירגישו מחוברים אליכם ויזהו אתכם בכל אחד מערוצי השיווק והחשיפה שלכם.

בלי הפרעות מיותרות - כשנכנסים לאתר שלכם יש שיר של עומר אדם, תיפוף קצבי או אפילו סתם מוזיקת רקע שקטה? הפסיקו זאת. מיד. זה מפריע לגולשים, מסיח את דעתם ויגרום להם להימנע מכניסה לאתר (בעיקר אם הם גולשים במקום העבודה). וזה נכון לכל הסחת דעת: פרסומות, סרטונים שחייבים לצפות בהם וכיו"ב.

מה אחרים מספרים - אנחנו יצורים חברתיים, וחשוב לנו לדעת מה אחרים חושבים. כדאי להקצות באתר מקום שבו הלקוחות שלכם כותבים מה דעתם עליכם ועל השירות, מה הם הרוויחו מההתקשרות אתכם וכו'. תגובות חיוביות ישפיעו רבות על קהל הלקוחות העתידי שלכם.

עזרו להם להחליט – עזרו לגולשים לבחור בכם: הציגו באתר מידע מדויק, פרסמו דוחות ונתונים שמציגים את הפעילות, דברו אתם במספרים, הציגו שאלות נפוצות ואת התשובות להן – ועזרו להם לצמצם את ההתנגדויות ולהפיג את החששות.

והכי חשוב - שדרו רצינות. בנו אתר שתוכלו להתגאות בו. אל תבנו אתר 'על הדרך', היעזרו במומחים שמכירים את עולם הדיגיטל לעומק ויודעים מה נכון ומה לא נכון, השקיעו בתוכן איכותי והקפידו לשמור על אתר חי, מעודכן ודינמי.

תגובות