מי לא מכיר את הילד של ביסלי – אנימציה בשירות המיתוג המקוון

הקִדמה הטכנולוגית המאפיינת את העשור האחרון באה לידי ביטוי בהתעצמות כוחו של תחום חדש-ישן: אנימציה. אם בעבר היו סרטוני האנימציה נחלתם הבלעדית של אולפני הקולנוע ונחשבו לפלטפורמה חדשנית ופורצת גבולות, הרי שהיום מדובר במושג שגור ונפוץ.

סרטוני אנימציה הפכו בשנים האחרונות לכלי שיווקי מצוין – מסרטוני תדמית ועד סרטוני הדרכה קלילים - והפקתם היא דבר מקובל לא רק בחברות גדולות אלא גם בעסקים בינוניים וקטנים.

מהו סוד ההצלחה של סרטוני האנימציה? כיצד הם דחקו את סרטוני הווידאו 'הרגילים'? התשובה, מסתבר, נעוצה ביכולת הבלתי-מוגבלת שלהם. ראשית, אין צורך באיתור טאלנט שכולם אוהבים - פשוט כי אפשר ליצור אחד כזה. ילד הביסלי הידוע, התוכי של בזק בינלאומי או כל יצור אחר העולה על הדעת - כל ארגון יכול לעצב לו דמות, 'להריץ' אותה כפרזנטור ואף לשתול לה בפה בדיוק, אבל בדיוק, את המסרים הרצויים.

והדמות? גיבורת-על ממש. היא יכולה לעוף, לדבר, למות ולהיוולד מחדש, לשכפל את עצמה, לשנות צבע ולעבור דרך קירות. באנימציה הכול אפשרי – וכל רעיון, קריאייטיבי ו'משוגע' ככל שיהיה, הוא בר-ביצוע.

יתרון נוסף באנימציה הוא בתחושת החזרה לילדות. בינינו, מי לא אוהב סרטים מצוירים? היכולת להפנים מסרים בדרך חווייתית, קלילה, צבעונית ודינמית מגבירה אצל הצופים את תחושת ההזדהות והקִרבה למותג.

המציאות מלמדת כי ארגונים שנעזרו בסרטוני אנימציה השיגו ביתר קלות את מטרתם: אם היה זה סרט תדמית, התוצאה הייתה שהקשר בין המותג לצרכנים התחזק, וכשהופקו סרטוני הדרכה באנימציה הקהל הפנים מהר יותר את המסרים וההנחיות.

אך שלא יהיה ספק: אנימציה היא לא מילת קסם. היא יכולה לחולל פלאים, אך עליה להביא לידי ביטוי שלושה מרכיבים חשובים:

תסריט - היתרון באנימציה הוא שהכול יכול להיות, ולכן לא צריך להיצמד לשגרתי ולמוכר. היתרון הזה גם מחייב אתכם לצאת מהקופסה: נסו להיות שונים, לחשוב על תסריט שעוד לא חשבו עליו, להכניס טוויסטים בעלילה ולבנות קצב מהיר, תזזיתי ומעורר.

הומור – הומור, באופן כללי, מנטרל התנגדויות וחשדנות. הוא כלי חשוב בכל ערוץ שיווקי ופרסומי, אך באנימציה הוא חשוב במיוחד – משום שכשאנשים שומעים 'אנימציה' הם מיד חושבים על קלילות והנאה. ומכיוון שהמושג 'אנימציה' יוצר ציפיות גבוהות – אתם לא רוצים להיות אלו שיאכזבו את הצופים... בקיצור, חשוב לשלב הומור חד ואיכותי.

טכנולוגיה - ככל שתחום האנימציה הולך ומשתכלל והופך למקצועי יותר, צצות כפטריות אחרי הגשם תוכנות פשוטות לתפעול ההופכות כל גולש ממוצע לאנימטור מדופלם. עם זאת, למרות הפיתוי לעשות זאת בעצמכם, כדאי להשקיע בסרטון איכותי. תהיו בטוחים שהצופים שמים לב לדברים האלה ויודעים מי בחר להשקיע באמת בתדמית שלו – ומי רצה להיראות מגניב אבל יצא חובבן...

לא מאמינים לנו? היכנסו ליו-טיוב. הרשת מלאה בסרטוני אנימציה קצרים, קלילים ומלאי הומור, סרטונים שהודות לוויראליות האדירה שלהם העסק הפך להיות מוכר כמעט בכל בית וזכה לפרסום בהיקף חריג בהשוואה להשקעה הראשונית.

תגובות