"איפה נפלנו?" - 5 הטעויות שמבריחות גולשים מהאתר

בניתם אתר, השקעתם כסף וזמן רב, מילאתם אותו בתוכן, ובכל זאת משהו לא עובד... מונה הכניסות נע לאטו, מיקום האתר בתוצאות החיפוש רחוק מלהשביע רצון, יחס ההמרה שואף לאפס, ובקיצור – אכזבה. אך המציאות הזו אינה גזירת גורל. ניתן לשנות אותה, אך לשם כך יש לבחון כמה פרמטרים באתר ולזהות את מקור הבעיה.
אז מה הם הגורמים המשפיעים ביותר על האתר?

מטרות – טעות נפוצה בקרב עסקים וארגונים היא הדילוג על שלב החשיבה והגדרת המטרות. לפני הקמת האתר חשוב להבין מדוע מקימים אותו ומהן מטרותיו, וזאת כדי למנוע אי-בהירות ולהימנע מטעויות מהותיות בבחירת התכנים והתפיסה העיצובית שלו. לדוגמה, אתר תדמיתי נועד להציג את העסק ואת שירותיו, והוא שונה באופן מהותי מאתר למסחר מקוון או מפורטל ידע. כמו בכל תחום, אם דברים אלו לא יתוכננו ולא יאופיינו מראש התוצאה תהיה 'בלגן', היעדר קו מנחה, גולשים מבולבלים ושיעור נטישה גבוה.

עיצוב - העיצוב הוא השער ללבו של הגולש. ההחלטה אם להישאר באתר או לא מתקבלת תוך שניות ספורות, ולעיצוב יש חלק מכריע בהחלטה זו. מסיבה זו חשוב לשים דגש על עיצוב נקי, איכותי, המתאים לקהל היעד הרלוונטי ומעורר בו את החשק להעמיק בתכנים שהאתר מציע. וכשהעיצוב לא מוצלח (ולפעמים הוא אף יכול להרתיע) – יורדים הסיכויים שהגולש יישאר באתר.

חוויה - מלבד הקונספט העיצובי הכללי, חשוב לבדוק גם את חוויית המשתמש (UX): האם קל להתמצא באתר? האם יש הפניה ברורה ליצירת קשר? אילו אלמנטים מניעים את הגולש לפעולה? באיזו מהירות ימצא המשתמש את התוכן שלשמו הוא נכנס? אתרים רבים מתמקדים בקונספט העיצובי אך אינם נותנים את תשומת הלב הראויה לחוויית הגלישה, וכתוצאה מכך הם גורמים לגולש לצאת מהאתר מהר מהמצופה – וחבל.

תכנים - אחד מהיתרונות הגדולים של המרחב האינטרנטי הוא היכולת לספק ללא הרף תכנים מתחדשים ועדכניים, וכשזה לא קורה – הגולשים מבחינים בכך. תכנים מיושנים מביאים לנטישת גולשים, פשוט כי הם יעדיפו לחפש את החדשנות אצל המתחרים… ושיהיה ברור: לא חייבים לשנות תוכן כל יום (אלא אם כן מדובר באתר חדשות ודומיו), אך חשוב להיות תמיד עם היד על הדופק ולהבין מה הגולשים צריכים או רוצים לקרוא. דבר נוסף שיש להיזהר מפניו הוא תוכן מועתק. נשמע מובן מאליו, לא? מסתבר שאתרים רבים 'מעתיקים' מהמתחרים שלהם את רוח הדברים - ולמעשה ממתגים את עצמם כאתרים משעממים וחסרי מעוף.

מילות מפתח – בהמשך לסעיף התוכן חשוב לבדוק עד כמה התוכן המוצג באתר אכן חופף לקישור המופיע בתוצאות החיפוש. קישור לא רלוונטי יגרום לכך שמי שנכנס לאתר לא ימצא את מה שהוא מחפש, ועל כן יתאכזב ויצא מהאתר. לדוגמה, אם נחפש 'עיצוב אתרים' ונגיע לדף העוסק בבניית אתרים, קרי לשירות שונה מהשירות הנחוץ לנו, סביר להניח שנצא מיד עם טעם לא כל כך טוב בפה. ואגב, דבר זה (נטישה מהירה של אתר) פוגע גם בדירוג של האתר במנועי החיפוש.

בשורה התחתונה יש לזכור שלא מקימים אתר רק כדי לסמן 'וי'. האתר נועד לשרת את העסק ולעמוד ביעדים שהוגדרו, ובסופו של יום תשומת הלב לפרטים הקטנים היא שמבדלת אתר אחד ממשנהו והופכת אתר סתמי לאתר ייחודי שהגולשים נהנים ממנו.

תגובות