"ונופיע במקום הראשון?" - חמישה מיתוסים בקידום אתרים

בניגוד לעבר הלא-רחוק, שבו היה צורך בכלים ייחודיים ובהשקעה כספית לא מבוטלת כדי לבנות אתר, כיום יש טכנולוגיות רבות הזמינות לכולם ומאפשרות לבנות אתר איכותי בהשקעה נמוכה יחסית. אך בניית האתר אינה השלב האחרון בעשייה הדיגיטלית של העסק, וכדי ליצור נוכחות ברשת ולהיחשף לכמה שיותר גולשים יש לקדם אותו במנועי החיפוש.

וכאן מתחילה הבעיה: תחום הקידום הוא תחום מסתורי, ערטילאי משהו, ולא כל אחד (ואף לא כל מי שעוסק בדיגיטל) יודע לנהל אותו בצורה נכונה. יתרה מזאת, התחום הוא 'תחום פרוץ', כלומר אין צורך ברישיון כדי לעסוק בו – ועל כן רבים המקרים שבהם עסקים גילו שקידום האתר שלהם נכשל. חוסר הבהירות והקושי לדעת מה נכון ומה לא הולידו לא מעט מיתוסים – וזה הזמן לנפץ כמה מהם:


אין צורך אמיתי לקדם את האתר כדי להביאו לעמודים הראשונים במנועי החיפוש

עסקים רבים טועים לחשוב שהזמן יעשה את שלו. שתוך שלוש-ארבע שנים מרגע עלייתו לאוויר יצבור האתר שלהם ותק וכתוצאה מכך יגיע לראש הטבלה במנועי החיפוש. האמת היא שלוותק אכן יש משקל – אך אתר 'פסיבי', שלא קודם ולא זכה להתייחסות מיום הקמתו, לא יוכל לעמוד בתחרות העזה וימצא את עצמו, על אף הוותק שצבר, נעקף במהירות על ידי המתחרים.


קידום ממומן עדיף מקידום אורגני

נכון, בעוד שהקידום האורגני הוא תהליך ארוך מאוד, 'ריצה למרחקים ארוכים', קידום ממומן מציג תוצאות מיידיות - ומהרגע שקמפיין קידום יוצא לדרך כבר ניתן לראות עלייה בתנועה לאתר. עם זאת, לא נכון לדבר במונחים מוחלטים – שכן הבחירה בסוג הקידום תלויה בנסיבות ובצרכים. לדוגמה, אם בעוד שבועיים הארגון עורך כנס חשוב, כדאי להשקיע בקידום ממומן כדי להביא משתתפים בזמן קצר. אך אם המטרה היא שהאתר יופיע תמיד בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש, קידום אורגני יאפשר לזה לקרות ובסופו של יום גם יהיה חסכוני יותר.


קידום טוב כרוך ב'צפיפות מילים' גדולה

בטח כבר שמעתם את הקביעה הבאה: רוצים שהקידום יצליח? העלו טקסטים שבהם מופיעה מילת מפתח כזו או אחרת בתדירות של 10%, קרי שכל עשר מילים היא תחזור על עצמה ותופיע מחדש. פשוט, לא? אז זהו, שהדרישה הזו (האחוזים, אגב, משתנים ממקדם למקדם) מיושנת ולא רלוונטית, ולמעשה היא מזיקה יותר משהיא מועילה: הטקסט נראה כמו בליל של מילים, הגולשים נרתעים מלקרוא אותו והאתר כולו משדר חוסר רצינות. לא מאמינים? נסו לכתוב טקסט איכותי שהמילה 'קידום' חוזרת שוב ושוב מדי עשר מילים...


העיקר שייכנסו לאתר, כל השאר זה בונוס

ממש לא נכון. אם בעבר נהוג היה לחשוב שהמטרה היא למשוך כמה שיותר גולשים לאתר, היום ברור שיש מטרות חשובות נוספות, לרבות הרצון שהגולשים ישוטטו באתר ויישארו בו כמה שיותר. מנועי החיפוש בוחנים בין השאר את זמן הנטישה, קרי את משך הזמן הממוצע שהגולש נשאר באתר, ולכן צריך להשקיע במה שקורה בתוך האתר, לייצר תכנים איכותיים ומעניינים ולגרום לגולשים להישאר באתר וליהנות ממנו.


חשוב להתעקש ולדרוש מחברת הקידום שתתחייב למקומות הראשונים

לא רק שלא כדאי להתעקש על מקום מובטח בעמוד הראשון, אלא אף מומלץ להיזהר מחברת קידום אתרים שמבטיחה לכם שתגיעו בוודאות למקום כזה או אחר. העיקרון פשוט מאוד: אף חברת קידום לא יכולה להתחייב לכך, אלא רק לפעול ללא לאות ולקוות שהיא תצליח לקרב אתכם לשם עד כמה שאפשר. נציגי החברה אמרו לכם אחרת? זה הזמן לעשות אחורה פנה.


הבאנו כאן מספר מיתוסים בולטים, אך יש כמובן עוד הרבה מאוד דוגמאות. קידום אתרים הוא תחום דינמי ביותר, וההתחדשות המתמדת שלו הופכת את ההברקות של היום למיתוסים של מחר. לכן כדאי להיות תמיד עם האצבע על הדופק, להכיר את החידושים הרבים ולהיעזר באנשי מקצוע מנוסים ומוכרים – כדי שבסופו של התהליך תוכלו לראות את התוצאות שכה ייחלתם להן.

 

תגובות