ציוץ או אגודל: טוויטר או פייסבוק - מה עדיף לעסק שלך?

בשוק רווי מתחרים, בעידן שבו המידע עובר (כמעט) במהירות האור, העולם העסקי כבר הבין שכדי להצליח כדאי לבחור במשווקים הכי יעילים שיש: הרשתות החברתיות. בשנת 2014 הפכו הרשתות החברתיות ממותרות לצורך, ואנו רואים יותר ויותר חברות המגבשות אסטרטגיות חדשות ומלהיבות כדי לקדם את המותגים שלהן ברשתות אלו.

מאת: רותם רוגובסקי, סמנכ"ל ומנהל חטיבת ניו-מדיה בחברת תבונה מקבוצת SQLINK

 

ארגונים גדולים נעזרים על פי רוב בשירותיהן של חברות דיגיטל, ואלו עושות שימוש בכל הנכסים הדיגיטליים העומדים לרשות הארגון ויוצרות תמהיל נכון לקידום המותג. בעלי עסקים קטנים, לעומת זאת, יכולים במרבית המקרים להשקיע משאבים (זמן וכסף) רק ברשת חברתית אחת – ועל כן הם מוצאים את עצמם בצומת דרכים: באיזו רשת חברתית לבחור? האם בפייסבוק הפופולרית או בטוויטר המהירה והידידותית?

לטובת אלו שעדיין מתלבטים - הנה כמה נתונים שיעזרו לכם לקבל החלטה מושכלת המותאמת לאופי העסק ולסביבה העסקית הטבעית שלכם.

הגודל לא קובע

לפייסבוק יש כ-1.3 מיליארד משתמשים בכל העולם. לטוויטר - כ-650 מיליון. לכאורה הבחירה פשוטה: יש לבחור ברשת הגדולה מבין השתיים. עם זאת, הקריטריון החשוב הוא לא גודלה של הרשת החברתית אלא קהל היעד, סוג הדיאלוג שאתם מעוניינים לייצר אתו ואופי המסרים שאתם רוצים להעביר לו.

הכול עניין של תוכן

פייסבוק שינתה לאחרונה את אלגוריתם התוכן שלה - דבר המשפיע באופן ניכר הן על סוג התוכן השיווקי שעסקים יכולים להעלות והן על תדירות ההצפה שלו. טוויטר, מנגד, אינה מציבה מגבלות על התוכן ועל התדירות שלו, ועל כן תוכלו להעלות מגוון עשיר וססגוני של פריטי מידע.

פייסבוק, אם כן, תתאים יותר לעסקים המעדיפים להעלות תכנים איכותיים בטווחי זמן מוגדרים (לדוגמה – משרד עורכי דין המעלה מאמר מקצועי אחת לשבוע), ואילו טוויטר תתאים לאלו המעוניינים להעלות תכנים רבים בטווחים קצרים (כגון עדכוני חדשות, מבצעים חמים וכיו"ב).


מהיר ועצבני

ללא ספק, הרשת המהירה מבין השתיים היא טוויטר. החדשות החמות ביותר מסביב לעולם הגיעו לעמודי החדשות הודות לציוצים. המהירות של טוויטר, אגב, היא גם זו שהקנתה לרשת את היכולת הוויראלית המפורסמת שלה.

האם זהו יתרון גם לעסק שלכם? לא תמיד. המהירות שבה עובר המידע בטוויטר גורמת לעתים למצב אבסורדי שבו ציוץ שזה עתה העליתם נשאר באוויר לא יותר ממספר שניות (תלוי כמובן במספר החברים). אין שום דרך להעלות למעלה את הציוץ שלכם, אלא אם כן תשלמו. בפייסבוק, לעומת זאת, לתוכן שלכם יהיו חיים ארוכים יותר - ובעיקר אם מדובר בתוכן איכותי שיוצר אינטראקציה בקרב הגולשים.

השימוש בטוויטר יתאים לכם אם אתם זקוקים לאינטראקציה מהירה וקצרה עם לקוחותיכם (כגון תשובות לשאלות או מתן מידע מיידי), בעוד שבפייסבוק תוכלו ליצור שיח של ממש – פתוח, הדדי ומתמשך.


משנה מקום משנה מזל

לאזור הגאוגרפי של קהל היעד יש חשיבות מכרעת. בעוד שבארה"ב ובמדינות נוספות השימוש בטוויטר הפך נפוץ ויום-יומי, בישראל בחרו הגולשים בפייסבוק. עם כארבעה מיליון משתמשים, פייסבוק עודנה הרשת החברתית המובילה אצלנו מבחינת היקף וחשיפה.

עם זאת, ניתן לראות התעוררות גם בקרב המצייצים. כך למשל סלבריטאים רבים למדו מאחיהם בגולה - והפכו את הטוויטר לכלי התקשורתי העיקרי שלהם. המוכרת מכולם היא הדוגמנית בר רפאלי, שאחרי ציוציה עוקבים למעלה מחצי מיליון איש.


לסיכום – אף על פי שבישראל הרשת החברתית השלטת היא פייסבוק, לא תמיד צריך לבחור בה רק כי כך כולם עושים. שתי הרשתות שונות זו מזו, ולכל אחת המאפיינים והיתרונות שלה. עסק שרוצה למקסם את ערוצי השיווק שלו וצריך לבחור באחת מהרשתות – טוב יעשה אם יביא בחשבון את כל השיקולים לפני שהוא מצייץ להמונים או מניף לעברם את האגודל העסקי שלו.

תגובות