להקליק ולהציל חיים - אתר חדש למרכז הלאומי להשתלות

החודש (נובמבר) עלה לאוויר האתר החדש של המרכז הלאומי להשתלות, הממונה מטעם משרד הבריאות על מערך תרומות האיברים בישראל, על העלאת המודעות לנושא ועל תהליך החתימה על כרטיס אדי.

את הפרויקט החשוב והמאתגר ניהלה חטיבת הניו-מדיה בתבונה, ובסיומו החליף האתר החדש את האתר הקיים. האתר, אשר פותח בטכנולוגיית Umbraco, עוצב בצורה נוחה לניווט וידידותית למשתמש - במטרה לחזק את הקשר בין הגולשים למרכז הלאומי להשתלות ולדרבן אותם להצטרף למאגר החותמים. זו גם הסיבה שהאתר מכיל טופס חתימה דיגיטלי, וכל אחד יכול להצטרף למאגר תוך דקה אחת - ללא צורך בנוכחות פיזית או במשלוח טפסים בדואר.

התפיסה האסטרטגית שהנחתה את תהליך בניית האתר הייתה הנגשת המידע על תרומת איברים ובעיקר על המשמעויות שלה – שכן בעיני רבים התהליך נתפס מפחיד או אסור הלכתית, והדרך להעלות את אחוז החותמים בקרב אזרחי ישראל היא ליצור מקור מידע מהימן, שקוף ו'בגובה העיניים'.

האתר מכיל, בין השאר, תשובות לשאלות נפוצות. ניתן לקרוא בו סיפורים מרגשים של מושתלים ושל משפחות התורמים, כתבות מהתקשורת, עדכונים על אירועים ועל קמפיינים, חוות דעת של רבנים מובילים ועוד.

כמו כן, כחלק מחיזוק הקשר בין המרכז הלאומי להשתלות לגולשים חובר האתר לרשתות החברתיות של המרכז: פייסבוק ויו-טיוב. האתר מוצג בארבע שפות שונות, והוא עוצב באופן רספונסיבי כדי שניתן יהיה לצפות בו (וכמובן לחתום על הכרטיס) בכל מקום ומכל מכשיר.

מוריה יולזרי, מנהלת הפרויקט, סיכמה את תהליך העבודה: "האתגר בבניית האתר החדש של המרכז הלאומי להשתלות היה להצליח לרתום את המדיה הדיגיטלית לטובת העניין - ולעודד יותר אנשים לחתום על כרטיס אדי. בזמן הקצר שהאתר באוויר אפשר לראות שהוא מושך אליו גולשים ומשאיר אותם לאורך זמן - ואני מאמינה שהוא יסייע להפיג את החשש ולהסיר התנגדויות לחתימה".  

"נפלה בחלקנו הזכות להיות חלק ממפעל חשוב זה של הצלת חיים," אומרת יולזרי, "ואני שמחה לראות איך הפעילות הענפה והברוכה של המרכז, יחד עם היכולות של האתר והפופולריות של דף הפייסבוק של המרכז, מובילות לתוצאה הרצויה: יותר מודעות, יותר חותמים". 

 

לקבלת כל העידכונים למייל השאירו פרטים

כל הפרטים ישמרו במערכת