e-Bay מאחוריך - עשרה טיפים לשדרוג אתרי e-Commerce

רכישות מקוונות הן חלק בלתי נפרד מתרבות הצריכה בעולם, וגם בישראל ניתן לראות יותר ויותר אנשים הבוחרים לקנות באינטרנט. הרשת עשירה באפשרויות קנייה בלתי נגמרות, וכל שנותר לנו הוא להיכנס ולרכוש. אך כדי שהחנויות הווירטואליות אכן יהיו יעילות ורווחיות, צריך להגיע ליחס המרה גבוה - קרי מצב שבו אחוז גבוה מהמבקרים באתר אכן מבצעים בו רכישות. איך עושים את זה? ריכזנו עבורכם כמה טיפים חשובים:

 

ניווט פשוט - אל תגרמו לקונים שלכם ללכת לאיבוד באתר. ניווט חכם שיביא אותם בקלות מנקודה אחת לנקודה אחרת (והכי חשוב – לנקודת התשלום) ישמור את הקונים באתר ולא יבריח אותם לאתרים אחרים.

 

רזולוציה גבוהה לתמונות - לא סתם אומרים שתמונה שווה אלף מילים. הלקוחות שלכם רוצים לדעת בדיוק על מה הם משלמים ולבחון את המוצר לפני שהם שולפים כרטיס אשראי – ולכן חשוב לשים תמונות איכותיות וברורות.

 

תוכן שיווקי - לצד התמונה המושקעת הקפידו לכתוב גם מספר שורות קצרות וברורות ולהציג מידע מועיל לצרכן. נסחו את המידע בצורה שיווקית וברורה - כי השורות האלו הן קריטיות להחלטת הקנייה של הלקוחות.

 

אינטראקציה עם הגולשים - גולשים אוהבים אתרים אינטראקטיביים הכוללים סרטונים על המוצרים. סרטונים מאפשרים טעימה מהמוצר, והגולשים יכולים להרגיש שהם ממש 'נוגעים' במוצר ומתחברים אליו.

 

עגלת קניות גלויה - ודאו שהגולשים שלכם רואים כל הזמן את עגלת הקניות שלהם, לא משנה כמה דפים הם כבר ראו באתר. כך בכל רגע נתון הם יכולים להגיע לקופה במהירות, וגדלים הסיכויים שהשיטוט באתר יהפוך לעסקה.

 

 

דמי משלוח - תשלום על משלוח הוא מחסל קניות סדרתי. פעמים רבות הקונים מוותרים על הקנייה בשל עלויות המשלוח, גם אם אינן גבוהות – ולכן עדיף לקבוע מחיר הכולל את דמי המשלוח, לתת משלוח חינם מעל סכום רכישה כלשהו וכיו"ב. התוצאות ידברו בעד עצמן.

 

בלי הפרעות בבקשה! קונים, בין אם בעולם הווירטואלי ובין אם בעולם האמיתי, אינם אוהבים שמפריעים להם. פרסומות, קישורים קופצים והפניות רק מציקים לגולשים, והם עלולים להתעצבן ולצאת מהאתר.

 

 

חלון ראווה - כמו בעולם האמיתי, יש גולשים המגיעים לאתר בלי לדעת בדיוק מה בא להם לקנות. חשוב להשקיע בעיצוב של דף הבית ולהציג בו בצורה בולטת ומושכת כמה מוצרים נבחרים. דף בית מושקע ואיכותי מעודד קנייה ועוזר לגולשים להבין מה הם מחפשים.

 

אפשרויות תשלום מרובות - הרבה קונים חוששים להזין באתר את מספר כרטיס האשראי שלהם - ומדובר בשלב קריטי שבו רבים פורשים מהתהליך. כדי למנוע זאת הציעו להם אפשרויות תשלום רבות ומגוונות, לרבות שירות Pay Pal ודומיו, כדי שיסירו ספק מלבם ויחושו בטוחים.

 

מובייל - תרבות הצריכה הופכת להיות מבוססת מיקום, ולכן חשוב להביא את החנות גם לטלפונים החכמים של הגולשים. עצבו את האתר שלכם בצורה רספונסיבית כך שיותאם לכל סוגי המסכים, או פתחו אפליקציה למובייל - והבטיחו בכך שהגולשים שלכם יוכלו לבצע רכישות מכל מקום, ולא רק במחשב השולחני.


בשורה התחתונה - כפי שניתן לראות, הכול מתחיל ונגמר בדבר אחד: יצירת חוויית קנייה חיובית. היכנסו לנעלי הגולשים, הבינו מה הם צריכים וממה הם חוששים, שדרגו מדי פעם את האתר (ממש כמו שמדי פעם משפצים חנות או משרד) – וראו איך יחס ההמרה של האתר משתפר ומשפר את המכירות.

תגובות