"נו, תנו כבר לייק!" - חמשת החטאים הגדולים ברשתות החברתיות

גם לעולם הניו-מדיה והרשתות החברתיות, כמו לדרבי, חוקים משלו. אבל כאן, בניגוד לדרבי, הפרת החוקים לא מובילה רק להרחקה מהמגרש - אלא גם לענישה מסוג שונה: אדישות, התעלמות, לגלוג ויראלי - ולפעמים כמובן גם הסרה. קבלו את חמש הטעויות שאתם חייבים להימנע מהן.

אל תשלמו על עוקבים ואוהדים - קניית לייקים בפייסבוק היא זולה ופשוטה יחסית, קל לראות תוצאות במהירות - אך אל תתבלבלו: לייקים אלו לא ישפרו לכם את התנועה בדף ולא יעשו שום פעולה אקטיבית מעבר ללייק ההתחלתי. הלקוחות שלכם לא יתרשמו מכמות ענקית ואדישה של אוהדים, ולא זה מה שישכנע אותם לבחור בכם. להפך, הם יתרשמו הרבה יותר מאינטראקציה אמיתית שתהיה לכם בדף - לרבות תגובות, שיתופים והמלצות מצד חברים.

אל תתנהגו אותו דבר בכל רשת - כתבתם פוסט לפייסבוק? מעולה. אל תשכפלו אותו כמו שהוא לטוויטר או לגוגל פלוס. השקעתם בתמונה לאינסטגרם? היא לא בהכרח תתאים לפלטפורמות אחרות. לכל רשת גולשים ייעודיים לה עם העדפות והרגלים שונים. לא פעם כשמשכפלים תוכן מוצלח כמו שהוא – מאבדים את כל הפופולריות שהוא זכה לה בפלטפורמה המקורית. לדוגמה, כשאתם מעלים משרה בלינקדאין כתבו אותה מפורטת ומקיפה - וכשאתם רוצים לפרסם אותה בפייסבוק קצרו במילים, שלבו תמונה מושכת ומשפט משעשע, וכמובן צרו קישור לפרטים המלאים.

אל תציפו את הגולשים בספאם - פרסום זול והמוני, כמו שאנו רואים לצערנו שוב ושוב ברשתות החברתיות, לא זוכה לשום עניין. להפך - תוכן חלש שזועק 'מכירות' יגרום לגולשים שלכם להפסיק לעקוב אחריכם ובטח שלא לקחת אתכם ברצינות. רוצים לפרסם ברשתות החברתיות? עשו זאת בצורה חכמה ובעזרת פוסטים מתוחכמים, חברים ממליצים, בלוגרים בעלי דעה התומכים במוצר שלכם וכיו"ב.

אל תתחננו - אמנם אם תבקשו מהגולשים לשתף או לעשות למוצר שלכם לייקים, תגדילו את הסיכויים שאכן כך יקרה - אך יש לעשות זאת בחוכמה וללא הגזמה. זכרו שלגולשים יש דעה משלהם. אם הם ירצו - הם יעשו זאת לבד. אם הם מהמתחכמים שבחבורה זה סתם יעצבן אותם. מסרים כמו "אנחנו מדהימים, אנא שתפו" לא יביאו לכם תועלת. השקיעו בתוכן טוב, הגולשים ישתפו אותו מעצמם.

אין צורך לצעוק - אם הפרסומים שלכם אינם מביאים לתוצאה הנדרשת, אין צורך להעמיס על הרשת, להגביר את הכמות והתדירות ולחשוף את אותם הגולשים שוב ושוב לאותו הפרסום. עדיף 'לעשות חושבים' ולתכנן איך להעביר את המסרים בדרך חכמה יותר שתתאים לרשת החברתית ולקהלי היעד שאליהם אתם מכוונים.

לסיכום, הצלחה ברשת החברתית היא תוצר של תהליך שנבנה בשבועות ולא קורה ביום אחד. הגולשים הם אלו שקובעים ברשת, והמטרה שלכם היא להתחבב עליהם ולא להכעיס אותם. אפשר לשנוא את העובדה שיש בידיהם כוח רב - אבל זה בדיוק סוד הקסם של הרשתות החברתיות.

תגובות