מרימים להנחתה: אז מה זה בעצם דף נחיתה?

כולם רוצים כזה, השמועות אומרות שהוא מביא לתוצאות מדהימות, הרשת מלאה באין-ספור דוגמאות שלו, בחינם או בתשלום – אבל שנים אחרי שהגיח לאוויר העולם, המידע הקיים לגבי דף הנחיתה עדיין מבולבל, לא ברור ולעתים אף סותר את עצמו.

רותם רוגובסקי, סמנכ"ל ומנהל חטיבת ניו-מדיה בחברת תבונה מקבוצת
SQLink, עושה סדר בדברים. מה זה דף נחיתה, למי זה טוב ואיך גורמים לו להיות באמת יעיל – מאמר ראשון בסדרה.


לעולם השיווק הדיגיטלי נוסף בשנים האחרונות שחקן חיזוק משמעותי. מדובר בשחקן שקט, צנוע וצנום במידותיו, אך הודות לתפקיד החשוב שלו – סינון אורחים לא רצויים ואיתור לקוחות פוטנציאליים – הוא זכה למעמד גבוה והפך למוצר נחשק בקרב ארגונים ובתי עסק בארץ ובעולם.

דף הנחיתה, כשמו כן הוא, הוא דף אחד בלבד - אך אם בונים אותו נכון ומנתחים בקביעות את הנתונים המתקבלים לגביו, הוא יכול לחולל מהפכה בהבאת לקוחות, לצמצם את זמן ה'שיווק-סרק' ולשנות פלאים את נתוני המכירות של העסק.

איך זה עובד?
בניגוד לאתר האינטרנט, שמלא מידע וקישורים ותמיד זמין לכולם, דף הנחיתה ממקד את הגולש בדבר אחד בלבד - ובפעם אחת בלבד - וגורם לו לבצע פעולה כאן ועכשיו. למעשה לדף הנחיתה שתי מטרות עיקריות: לגרום ללקוח הפוטנציאלי לבצע פעולה יזומה ולמנוע ממנו לדחות את הבחירה לאחר מכן (כי גולשים אוהבים לדחות פעולות), ובד בבד לשמש כמסננת ללידים לא איכותיים – קרי לכאלו שהשירות או המוצר אינם רלוונטיים לגביהם.

ניקח לדוגמה סוכנות ביטוח גדולה המציעה באתר שלה את כל שירותי הביטוח והפיננסיים, הן ללקוחות פרטיים והן לעסקיים. הקיץ הגיע, וברצונה למכור ביטוח נסיעות לחו"ל - אך האתר עשיר מדי במידע, והגולש עלול 'ללכת לאיבוד'. דף נחיתה - אשר בניגוד לאתר יתמקד בביטוח נסיעות לחו"ל בלבד - ישיג את תשומת לבו של הגולש (ובלבד שהוא מתכנן טיול בחו"ל) ויעלה את הסיכויים ליצירת קשר ולהשלמת העסקה.

אוקיי, הגולשים צופים בדף, ומה עכשיו?
דף נחיתה אפקטיבי נבנה מתוך הבנה שיש (בממוצע) שמונה שניות בלבד כדי לגרום לגולש לבצע פעולה (חיובית או שלילית). וכשמבינים את המגבלות, קל יותר לתכנן את דף הנחיתה הנכון.

הכלל הראשון - והבסיס לכל דף נחיתה איכותי - מדבר על מיקוד מניע לפעולה. עלינו לא רק ליצור רושם ראשוני בזמן מועט, אלא גם לשכנע את הגולש לפעול. ובקיצור, זוכרים את כותרת הכתבה?
אם הרמתם את ראשכם לעבר הכותרת, תוכלו להבין למה התכוונתי. כמה מילים וסימן שאלה אחד, וגרמתי לכם לחזור לכותרת. זו המחשה מצוינת לכוחן של מעט מילים - וזו, למעשה, תכונתו העיקרית של דף נחיתה מוצלח: קצת דיבורים, הרבה תוצאות.

ומפה אפשר להמשיך: אילו טכניקות שיווק מתאימות לדף הנחיתה, כמה מילים כדאי להכניס ומהם הכלים הטכנולוגיים לניתוח הנתונים ולשיפור התוצאות? להתראות במאמר הבא.

תגובות