אתרים רספונסיביים, גיוס לקוחות - ומה שביניהם

רספונסיביות הפכה למילה החמה של השנים האחרונות - ולא בכדי. אם בעבר רק חברות גדולות הרשו לעצמן לבנות אתר רספונסיבי, קרי אתר המתאים את עצמו לכל סוגי המסכים ולכל הגדלים, הרי שהיום כבר ברור שמדובר בצורך ולא במותרות.

אבל מדוע? מה הופך את האתר הרספונסיבי לכלי כה משמעותי עבור הארגון?
התשובה לכך נעוצה במטרת-העל של כל אתר: גולשים, והרבה. כל ארגון רוצה שלאתר שלו ייכנסו מבקרים רבים, והמציאות מלמדת שאתר רספונסיבי מביא לעלייה בכמות המבקרים באתר.
יש קשר ישיר בין אתרים רספונסיביים ובין תנועת הגולשים אליהם
 – וזאת מחמש סיבות עיקריות:

פלטפורמה נוחה למובייל - מרבית המבקרים באתר, לרבות המבקרים הפוטנציאליים, גולשים באתר בטלפונים הניידים שלהם או בטאבלטים (לוחות חכמים) שברשותם. אתרים רספונסיביים מתאימים את עצמם בצורה אוטומטית לגדלים שונים של מסכים, וכך הגולשים יכולים לשוטט בנוחות ובקלות.

שיפור חוויית הגלישה - באתרים מותאמים לא נראה שיבושים עיצוביים - טקסטים כפולים, תמונות מעוותות, קושי בניווט באתר או דפים חלקיים. יתרה מזאת - באתרים רספונסיביים נראה עקביות בתצוגה בכל מדיה שנבחר. המשמעות היא חוויית גלישה טובה יותר, כזו המושכת מבקרים ואשר יכולה להביא לאחוזי המרה גבוהים יותר.

שיווק יעיל – מטבע הדברים, כל עסק רוצה להגיע ללקוחות ולצרכנים רבים ככל האפשר. אתרים רספונסיביים בעלי יתרון - ניתן לשלב בהם בצורה נוחה את כל הקמפיינים השיווקיים – וכולם יתאימו גם למחשב השולחני וגם למובייל. כך ניתן להגיע ליותר צרכנים ולהגדיל את קהלי היעד הרלוונטיים.

חשיפה מוגברת במנועי החיפוש - גוגל ומנועי חיפוש אחרים מעדיפים אתרים רספונסיביים ונוטים לקדם אותם בדפי התוצאות. המשמעות היא שהתאמת האתר עוזרת לא רק במשיכת יותר מבקרים, אלא גם בהגדלת החשיפה הכללית – הן המקומית והן הגלובלית – של האתר.

להישאר רלוונטי - עיצוב רספונסיבי מעיד על כך שהארגון 'נמצא בעניינים' ולא נשאר מאחור. אתר עדכני, חדשני ומתקדם משפר את הרושם שנוצר בקרב הגולשים ואת חוויית הגלישה שלהם - וזה צעד משמעותי ב'גיוס' מבקרים חדשים. לא מספיק שהאתר יהיה מלוטש, מעוצב בצורה נקייה ובעל חזות מזמינה - הוא צריך להתאים לכל מדיה שבה נמצאים הגולשים.


ובקיצור – אתרים רספונסיביים זה אנחנו!

תגובות