להשפיע בארבע מילים – איזו כותרת הגולשים אוהבים?

הידעתם? מחקרים מראים שרק 20% מהאנשים הקוראים את הכותרת של המאמר שכתבתם ימשיכו לקרוא את התוכן עצמו. לתוכן חשיבות רבה, כמובן, אך הכותרת – שורה אחת בסך הכול – חשובה אף יותר. אחרי הכול, כותרת המאמר היא כרטיס הכניסה של הקוראים לתוך המאמר שלכם.

בעידן שבו כל אחד מאתנו נחשף לאין-ספור תכנים מכל הכיוונים, חשוב לבלוט. לתפוס את העין. להציע משהו שיעשה חשק להמשיך ולקרוא. וזהו תפקידה של הכותרת: לגרום לקוראים להתעניין בנאמר ולהמשיך לקרוא. הכותרת אינה יוצרת עניין? סביר להניח שהקוראים לא יטרחו להיכנס למאמר עצמו, וחבל.
בזמן שהקוראים שותים את כוס הקפה שלהם הם מסיימים לקרוא בערך מאה כותרות. מה יגרום להם להתמקד בכותרת מסוימת ולהיכנס דווקא אליה? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם ליצור אחת כזו:

קריאייטיב - הכותרת צריכה להיות מושכת, שנונה ויצירתית. ככל שהיא תהיה קלילה ומלאת חן, יגדלו הסיכויים שהקוראים ימשיכו הלאה לתכנים עצמם. רצוי שהכותרת תהיה ייחודית ככל האפשר, כדי לא להמאיס את עצמה על הקוראים.

מספרים וספרות – הכנסת מספרים לכותרת שלכם תסייע לכם להתבלט על פני כותרות אחרות, שכן העין האנושית נמשכת למספרים ונתונים: "חמישה טיפים לפרמוט המחשב", שלושה משפטים שאסור לומר לבוס" וכיו"ב.

רשימות – אנשים אוהבים סדר, ובאופן טבעי הם יעדיפו לקרוא מאמרים שמציגים רשימות. לכן, לצד המספרים כדאי להשתמש באחת המילים הבאות: טיפים, סיבות, דרכים, טריקים, סודות, רעיונות, טכניקות, עובדות וכיו"ב.

מדיניות העמימות - אסור שהתחכום של הכותרת יבוא על חשבון ההבנה של הקוראים. חייבים לתת לקוראים רמז שיעזור להם להבין מה תוכן המאמר. עדיף לכתוב כותרת פשוטה וברורה כמו "איך להלחין שירים במחשב הביתי" מאשר להתחכם ולכתוב "אולפנים זה פאסה!" בלי הסבר נוסף.

איך ל... - כותרות נוספות שאנשים אוהבים הן הכותרות המלמדות: איך סותמים חור בקיר, איך מעצבים תמונה בפוטושופ וכיו"ב. גם "המדריך ל-" יכול למשוך אליו קוראים - כי אנשים אוהבים ללמוד דברים פרקטיים ושימושיים.

גוף שני - כתיבת הכותרת בגוף שני היא דרך מושלמת לתפיסת תשומת הלב של הקוראים שלכם. במקום לכתוב "ארבעה גאדג'טים שאנשים אוהבים" עדיף לכתוב: "ארבעה גאדג'טים שאתם חייבים לרכב שלכם". זו פנייה יותר אישית, והיא מעלה את הסיכויים שהצד השני יגלה עניין.

שאלות – כותרת שמציגה שאלה מעלה משמעותית את הסיכויים שהקוראים ימשיכו לקרוא את התוכן עצמו – שכן הם חשים שהם נשאלו שאלה אך לא קיבלו תשובה. ואיפה התשובה? בגוף המאמר כמובן. לדוגמה, במקום לכתוב "החסרונות של אייפון 6" עדיף לכתוב "למה אייפון 6 אינו מצליח?"

סדר פעולות – סוד גלוי בקרב כותבים הוא שאת הכותרת כותבים בסוף, לאחר שכתיבת המאמר או הבלוג הסתיימה. הסיבה לכך היא שרק לאחר שהמאמר מוצג בשלמותו אפשר ליצור כותרת טובה שמצד אחד תהיה שנונה ונחמדה ומצד שני ברורה ובעלת זיקה ממשית למאמר עצמו.

ובשורה התחתונה – הקדישו מחשבה לשורה העליונה...

תגובות