להפוך מילים ללקוחות - אבני היסוד של הכתיבה השיווקית

הטכנולוגיה מתקדמת, לכולם כיום יש אתרים ועמודי פייסבוק, אבל בשורה התחתונה - הדרך ללבם של הלקוחות עוברת דרך כתיבה שיווקית נכונה. חשבו על סרט הוליוודי שבו משתתפים מיטב הכוכבים, הוא עתיר אפקטים ופירוטכניקה, אבל התסריט, איך לומר, שטחי וגרוע. גורל הסרט ידוע: הוא ייכשל.

מלים הן כלי התקשורת הראשון והעיקרי שלנו, ואם הן לא יעוררו שום רגש אצל הלקוחות ולא ילכדו את תשומת לבם, הם פשוט ימשיכו הלאה למקום אחר.

אז איך כותבים כתיבה שיווקית?

לפני שאתם מעלים לאוויר את האתר שלכם, חשבו היטב מה אתם רוצים שיופיע בו ואיך לנסח את המסרים כך שישכנעו את הגולשים. עולם התוכן הוא כמובן עולם ומלואו, יש כללים רבים לכתיבה שיווקית נכונה – אנו ניגע בשלוש אבני היסוד המרכזיות.

זה מתחיל בכותרת. הכותרת היא השער לטקסט כולו - ואתם רוצים שהגולשים יפתחו את השער וימשיכו דרכו פנימה. בחרו בכותרת קליטה, 'טיזרית', כזו שמצלצלת מוכר, מושכת את תשומת הלב של הקוראים וגורמת להם לרצות לקרוא עוד.

זה ממשיך באורך הטקסט. הגולשים בימינו חסרי סבלנות וקופצים מאייטם לאייטם. יכולת הקשב שלהם הולכת ופוחתת, ולכן כשמדובר בכתיבה שיווקית חשוב לכתוב בתמציתיות את עיקרי הדברים, להשתמש בשפה קלילה ובגובה העיניים (בהתאם לקהל היעד) – אך עם זאת להיצמד לעיקר ולא לוותר על מה שחשוב. ודבר נוסף: אמנם בשיווק עסקינן, אך עשו לעצמכם טובה והימנעו מסופרלטיבים מיותרים. גם תוכן יכול להיות חסר תוכן, ואתם לא רוצים שכך ייראה התוכן שלכם.

וזה נגמר בשורה התחתונה. אתם רוצים, מן הסתם, שבסיום הקריאה הגולשים ישתפו אתכם פעולה: יקנו את המוצר, יזמינו את השירות, ייצרו אתכם קשר או יעשו לייק. הרי זה הרעיון העומד מאחורי הכתיבה השיווקית וזו המטרה שלשמה בניתם את האתר. בשביל לממש את היעד הזה בחרו ב'אקורד סיום' מזמין או בהפניה מפתה ומשתלמת, או בקיצור: הנעה (נכונה) לפעולה.

ולסיום מילה על עיצוב. גם מילים צריכות בית, ורצוי אחד שנעים להיות בו. העיצוב צריך לתת דגש על המילים החשובות, הגופנים צריכים להיות נעימים לעין ולשדר את רוח החברה, בחירת התמונות והצבעים צריכה לשדר גם היא את האופי שאתם רוצים לשווק, ובקיצור: לצד התוכן חשוב להשקיע גם בחזות האתר – כי הגולשים מסתכלים גם בקנקן וגם במה שיש בו.

תגובות