לא עולים בחיפוש? 11 טיפים שכדאי לכם לדעת על SEO

בימינו לא מספיק שהאתר ייבנה בטכנולוגיה מתקדמת ויעוצב בצורה ייחודית. במציאות שבה נוכחות ברשת היא צורך בסיסי, שבה כדי להצליח חייבים להופיע הרבה מאוד במנועי החיפוש, על כל המעורבים בתהליך בניית האתר להיות מעורבים גם בתהליך הקידום - או לפחות להבין את המשמעויות שלו. איך מקדמים את הקידום? איך דואגים שה-SEO ייעשה בצורה נכונה יותר? 11 טיפים חשובים – במיוחד בשבילכם.

דאגו שהקוד שלכם יהיה יותר יפה מהעיצוב עצמו

בזמן בניית הממשק באתר שלכם הקפידו להשתמש בקוד סמנטי ולשים תגיות תיאוריות בדפים שלכם. כך מנועי החיפוש ימפתחו טוב יותר את האתר, וזה גם יעזור לכם לבנות אתר קל ונקי יותר - עם מבנה נוח ובהיר. באופן כללי, אנו ממליצים על שימוש בקוד פתוח דוגמת אומברקו.

עשו שימוש נכון במילות מפתח

מילות מפתח (keywords) הן מילים המתארות את התוכן שלכם. חשוב שהן יופיעו במקומות אסטרטגיים באתר, כמו לדוגמה ב-URL, בכותרת הטאג ובטאגים ראשיים אחרים. כמו כן חשוב שהן יופיעו בגוף הטקסט בדפי האתר - אבל לא בתדירות גבוהה מדי, כדי לא להלאות את הגולשים.

הימנעו משימוש ב-Flash לניווט באתר

למרות הפיתוי הרב להציג באתר שלכם כלי ניווט יפים המבוססים על פלאש, מנועי החיפוש מתקשים לקרוא קבצים מהסוג הזה - ולכן האתר ינוטר פחות טוב והדפים יזכו למעקב מועט מצד מנועי החיפוש.  

השתמשו בכותרות ייחודיות לעמודים שלכם

לכל דף ותת-דף (דף פנימי) באתר שלכם יש לרשום כותרת – ועליה להיות ייחודית. אם תשתמשו באותה כותרת עבור מספר דפים, מנועי החיפוש יסיקו שמדובר באותו הנושא ולא ינטרו את כולם.

אל תשכחו לתאר את התמונות

מנועי החיפוש עדיין מתקשים לזהות תמונות ואת מה שמוצג בהן, ולכן גם מתקשים לנטר אותן לפי מילות חיפוש. אפשר לפתור זאת על ידי תיאור התמונה בעזרת אופציית alt, וכך מנועי החיפוש יוכלו לזהות את התמונות בקלות – ואתם לא תאבדו טראפיק אפשרי.

עזבו אתכם משמות גנריים לקישורים

מנועי החיפוש מקנים חשיבות רבה לקישורים, ולכן כדאי להשקיע מחשבה בכתיבת השמות שלהם. אל תשתמשו במילים גנריות כמו Learn more, 10tips וכו'. עדיף שלקישורים יהיו שמות מעט יותר ארוכים, אך עם רמז לתוכן שלהם - אחרת הם לא ינוטרו, וחבל.

היזהרו משימוש מופרז בתמונות

באופן טבעי אנחנו תמיד רוצים שהדברים שלנו ייראו הכי טוב שאפשר - ולכן אנו נוטים להעלות לאתר תמונות, והרבה. ב-2014, למשל, ראינו עלייה ניכרת בשימוש בתמונות בעיצוב אתרים חדשים. וכזכור, למנועי החיפוש קשה יותר לנטר תמונות - ולכן אם אתם משתמשים בתמונות, שלבו לצדן טקסט ותנו לו את המקום הראוי לו באתר.

זרזו את המפתוח בעצמכם!

כדי שהאתר שלכם יופיע מהר יותר במנועי החיפוש, נסו להפנות אליו קישורים מאתרים גדולים ומוכרים, בעיקר כאלו העוסקים בתחום קרוב לתחום שלכם. אפשר גם לשלוח את כתובת האתר לגוגל עצמה - אם כי הדבר יכול לקחת כמה ימים ואף שבועות.

קישורים פנימיים

קישורים פנימיים באתר יכולים לתרום תרומה משמעותית לקידום האתר. צרו קישורים בין הדפים השונים באתר, ובעיקר מדף הבית לדפים פנימיים. לדוגמה, אם בדף הבית מופיע הביטוי 'כתיבה שיווקית', צרו קישור והפנו את הגולשים לדף התוכן הרלוונטי.

תוכן טוב מביא גולשים רבים

מנועי החיפוש נותנים קדימות לאתרים שהגולשים מגלים בהם עניין ויש הרבה כניסות. כדי להגדיל את הכניסות לאתר שלכם כדאי לכם להשקיע בתוכן טוב ואיכותי, לפרסם את הקישורים שלכם ולהזמין את הגולשים לבקר בדפים השונים.

להיות עקביים עם WWW

כבר בשלב מוקדם של בניית האתר החליטו אם אתם רוצים לשים קידומת WWW  או לוותר עליה, כדי לא ליצור חוסר אחידות בנושא הזה. מנועי החיפוש מחפשים את www.tvuna.co.il ואת tvuna.co.il  בתור שתי ישויות נפרדות – וחבל.


זהו אמנם רק קצה קרחון ה-
SEO, אך ללא ספק - כמה צעדים קטנים יקדמו את האתר שלכם, פשוטו כמשמעו. בהצלחה!

תגובות