היוש, אינסטוש - אינסטגרם בעולם העסקי

בשנת 2014, לאחר עשור דיגיטלי סוער במיוחד, לאיש כבר אין ספק בדבר חשיבותן והיקף השפעתן של הרשתות החברתיות. מנהלי מדיות חברתיות מלהטטים במרץ בין פייסבוק, לינקדאין, יו-טיוב, טוויטר ורשתות נוספות, ונראה כי העולם הזה אינו מפסיק להפתיע.

דווקא משום כך חשוב שכל איש פרסום, מנהל רשתות חברתיות או מנהל תוכן יכיר רשת חברתית צעירה יחסית, הנתפסת כיום כערוץ חברתי ולא עסקי: אינסטגרם, או בשם החיבה שלה בקרב בני הנוער: אינסטוש.

 

אינסטוש – נעים להכיר

הרשת החברתית אינסטגרם נועדה להעלות תמונות ולצדן תיאור קצר ותיוגים. פורמט התמונות הוא אחיד – ריבוע בגודל של 640 פיקסלים לכל היותר – וניתן לצבוע את התמונות בפילטרים שונים הנותנים להן זווית אמנותית.

בניגוד לפייסבוק, כאן אפשר לעקוב אחר כל מי שרוצים, לעשות לו לייק ולהגיב - גם בלי שהוא עצמו יעקוב אחריכם. כך אפשר לעקוב אחר סלבס, חתולים חמודים, שפים מהוללים וצלמים מקצועיים, וכמובן אחר פרופילים של חברים שלכם בפייסבוק.

אינסטגרם הגיחה לאוויר העולם לפני ארבע שנים, אך הגיעה למודעות העולמית רק לאחר שמארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, רכש אותה ב-2012 תמורת כמה דולרים (מיליארד). לאינסטגרם יש כבר למעלה מ-200 מיליון משתמשים פעילים, ובכל דקה עולות בה יותר מ-30 אלף תמונות. יחד עם זאת, ועל אף הפוטנציאל השיווקי הטמון בה, בשביל רבים היא עדיין בגדר תעלומה.

instagram-filters.jpeg

 

מה אפוא יש בה חוץ מתמונות של שקיעות וחתולים? כיצד ניתן לתרגם רשת חברתית צעירה זו למנוע צמיחה שיווקי?

 

מצלמים ומשווקים

הדרך העיקרית להגדלת החשיפה לפרופיל שלכם היא באמצעות תיוגים, הנקראים בשפת הרשת #hashtags - תגיות עם סולמית. אכלתם ספגטי בארוחה עם חברים? צלמו תמונה והעלו לאינסטגרם עם אחד הפילטרים המוצעים, השתמשו בהאשטאג המתאים - #spaghetti,#pasta , #friends וכיו"ב - ושתפו את כולם. כך גם משתמשים שאין להם שום קשר אליכם יוכלו למצוא את הפרופיל שלכם ולהתחיל לעקוב אחריו, ובלבד שגם הם תייגו את המילה spaghetti וחיפשו תמונות דומות.

ואם ניקח את זה לעולם העסקי: חברת מזון שתעלה תמונה של מוצריה ותתייג את המילה #food, תוכל למשוך אליה רבים אשר חיפשו תחום עניין זה. כשמדובר בעסק זוהי עוד פלטפורמה מעולה להגיע ללקוחות צעירים וצעירים ברוחם. אינסטגרם מתאפיינת במשתמשים חובבי חידושים ואסתטיקה, ולכן פרסום תמונות יפות של המוצרים שלכם הוא דרך טובה להגיע ללבם.

מומלץ לעודד את המשתמשים להשתמש בהאשטאג שיצרתם בעצמכם – ולשתף בפרופיל של העסק את התמונות שהם צילמו. זכרו: גולשים אוהבים לייקים וחשיפה רבה ככל האפשר. ואכן, חברות רבות מעודדות את הגולשים העוקבים אחריהן להצטלם עם המותגים שלהן, לתייג אותם ולזכות בפרסים שונים תמורת הפרסום.

יתרון נוסף הוא בסנכרון בין הרשתות החברתיות השונות. מאז שאינסטגרם נרכשה על ידי פייסבוק, ניתן לשתף את התמונות האלו ברשת החברתית הגדולה מכולן - ובכך לזכות בחשיפה נרחבת לקהלי יעד רבים ומגוונים.

 

 

הצעד הראשון

פתיחת פרופיל חדש באינסטגרם היא קלה ונוחה מאוד. אמנם אינסטגרם מתבססת על אפליקציה לטאבלטים ולטלפונים חכמים בלבד, אך כיום קיימים מספר אתרים נוחים שבהם אפשר לנהל את הפרופיל גם מהמחשב השולחני.

כמו כל רשת חברתית, בהתחלה צריך להכיר אותה ולהתרגל אליה, אך מנהלי מדיות חברתיות ברחבי העולם מעידים כי מדובר ברשת ידידותית, צעירה, כיפית, והכי חשוב – יעילה ומשתלמת. בהצלחה!

תגובות