אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני – גרסת האפליקציות

בעולם הדיגיטל שם המשחק הוא חוויה. כשגולש מרגיש שטוב לו, שקל לו ושהוא נהנה – הוא יישאר, ואילו אתרים טובים ומעניינים יינטשו במהירות רק בגלל ליקוי כזה או אחר הפוגם בהנאה. חשיבותה של חוויית המשתמש לא פסחה גם על עולם האפליקציות: היום כבר ידוע כי לחוויית המשתמש יש השפעה מכרעת על הרצון של הגולש להשתמש באפליקציה, להתחבר אליה שוב ולתת לה דירוג גבוה. הסטטיסטיקה מראה כי כ-26% מהגולשים מוחקים את האפליקציה לאחר שימוש אחד בלבד, ונתון גבוה אף יותר מצביע על משתמשים שלא נכנסים אליה שוב לעולם.

 

אם כן, מה כדאי לעשות כדי שהרושם הראשוני מהאפליקציה יגרום למשתמשים להתאהב בה? עולם ה-UX (חוויית המשתמש) הוא עולם ומלואו, ובעיקר כשמדובר באפליקציות - אך יש ארבע פעולות חשובות במיוחד, שאם תקפידו עליהן יגדלו הסיכויים למשתמשים חוזרים באפליקציה ולדירוג טוב יותר:

 

"למה שאני אשתמש בזה בכלל?"

יש לכם זמן קצר מאוד לשכנע את הגולש למה הוא צריך את האפליקציה שלכם ומה יצא לו ממנה. מכיוון שבאופן טבעי אין לכם שטח מסך גדול - מה שמקשה עליכם להציג מסרים שיווקיים - חשוב לאפשר לגולש לחוות מיד את האפליקציה ולהבין מה הערך שלה.  

 

חסכו בהסברים

הזמן הממוצע שגולשים מקדישים לבחינת אפליקציה חדשה הוא קצר מאוד, ולכן רצוי לחסוך בהסברים ארוכים. אף אחד לא אוהב לקרוא מדריכים והסברים מפורטים, ולכן אם האפליקציה תדרוש יותר מדי הוראות הפעלה – הגולש פשוט ישתעמם ויצא ממנה.

 

Try before you buy

אחת הטעויות הנפוצות של מנהלי אפליקציות היא לבקש מהמשתמש להירשם לשירות מוקדם מדי, לפני שהוא הבין מה יצא לו מזה. בקשה להרשמה מבריחה גולשים - חלקם חוששים מהשארת פרטים או מקבלת דואר זבל - וכדאי לדחות אותה לשלב מאוחר יותר, כשהגולש כבר מבין בדיוק מה אתם מציעים. אגב, אם הדבר אינו כרוך בעלויות רבות מדי, מומלץ לאפשר לגולש ליהנות משימוש חד-פעמי בשירות, ללא הרשמה או תשלום, וכך לבסס את האמון ביניכם ולהגדיל את הסיכויים לכניסה חוזרת שלו.

 

השאירו טעם לעוד

בשימוש הראשוני לא חייבים להציף בבת אחת את כל הפיצ'רים שיש לאפליקציה להציע. שמרו אפשרויות שהגולש יוכל לגלות בעצמו בהמשך – זה יעלה את רמת ההנאה שלו בשימושים הבאים ולא יעמיס עליו יותר מדי פרטים בגישושים הראשוניים.

 

לסיכום – חשבו מה אתם כגולשים הייתם רוצים לראות באפליקציה. צרו אפליקציה שאינה 'מסתערת' עם יותר מדי פרטים על המשתמש, בססו אמון, הציגו את התועלת של האפליקציה - והשאירו אצלו טעם לעוד כדי שירצה לחזור. בהצלחה! 

תגובות