Linkedin - אפרוריות וירטואלית או הזדמנות עסקית?

באוקיינוס הניו-מדיה יש לא מעט רשתות חברתיות. חלקן ותיקות ומוכרות כמו פייסבוק וטוויטר, וחלקן צעירות יחסית דוגמת סנאפצ'ט. אחת מהן - פלטפורמה נפוצה ויציבה אך 'רצינית' ואפרורית משהו – היא לינקדאין המוכרת, שצירפה לשורותיה עד כה מאות מיליוני משתמשים ברחבי העולם.

 

למען האמת, לקרוא ללינקדאין 'רשת חברתית' דומה לניסיון לתאר ראיון עבודה כמפגש חברתי. לינקדאין היא רשת עסקית המבוססת על קשרים בין-אישיים, או כפי שרבים מגדירים אותה: רשת חברתית-עסקית. בשונה משאר הרשתות החברתיות, תרבות השיתוף בלינקדאין אינה מבוססת על מידע אישי, בידור או הגיגים, אלא על תחומי עניין מקצועיים, נושאים לדיון, שיתופי פעולה וכיו"ב.

 

לינקדאין נוסדה בשנת 2002 כדי ליצור רשת קשרים ענפה ושימושית בין עובדים, קולגות, מעסיקים עתידיים ולקוחות פוטנציאליים - ולאפשר לכל אחד מהם לעשות שימוש בכישוריו, בניסיונו המקצועי ובקשרים שצבר לאורך השנים. צביונה העסקי של הרשת תרם, מן הסתם, לדימויה האפרורי: בשיטוט ברשת לא תמצאו סטטוסים מחויכים, סרטוני חתולים ותינוקות או תמונות מחוף הים. אם אתם מחפשים לעצמכם חצי שעה של הפוגה וניקוי ראש, ככל הנראה אתם לא במקום הנכון.

 

עם זאת - ועל כך יעידו המוני המשתמשים שהפיקו ממנה תועלת – הרשת מהווה קרש קפיצה מקצועי חשוב. לא כל אחד עובר מפגישה לפגישה במהלך יום העבודה, לא כל אחד חש בנוח להציג את עצמו בפני זרים – ולינקדאין מאפשרת לכולם להיות מקושרים, להציג את יכולותיהם ולהרחיב את מעגל החברים והעמיתים שלהם.

כיום מציעה הרשת כמה שימושים עיקריים:

 

שיתוף ידע - לינקדאין מאפשרת ליצור קבוצות סגורות המתמקדות בנושאים ספציפיים. כך למשל ניתן ליצור קבוצה של עובדי היי-טק, קבוצה של מומחי IT, קבוצה של מנהלים צעירים וכדומה. החברים בקבוצה יכולים להכיר זה את זה, להעלות סוגיות, לנהל דיונים וללמוד רבות מניסיונם של אחרים.

שיתופי פעולה – החיבור הטבעי בין אנשים בעלי תחומי עניין משותפים או תפקידים מקבילים מוביל לא פעם לשיתופי פעולה – החל מסיעור מוחות והעלאת רעיונות משותפים, דרך השתתפות בכנסים ובפעילויות אחרות וכלה בחיבורים עסקיים ובמיזמים משותפים.

חיפוש עבודה – הרשת הפכה לכר נרחב לחיפוש עבודה ממוקד. משתמש המחפש עבודה יוכל להפנות את בקשתו לקבוצות הרלוונטיות או לפנות באופן אישי לחברים המתמחים בעולם התוכן שלו. ללא ספק, לרבים שחיפשו עבודה סיפקה לינקדאין הזדמנות מצוינת לאתר משרות ולהציג את כישוריהם.


אז מה, לפתוח פרופיל?
לינקדאין היא פלטפורמה מצוינת - אך לא לכולם. דווקא משום שמדובר ברשת עם אוריינטציה מקצועית, הפונה לשחקנים בזירה העסקית, היא אינה מתאימה לכל אחד. יועצת הנקה הפונה לנשים לאחר לידה תתקשה למצוא לקוחות בלינקדאין, בעוד שיועץ ארגוני המתמחה בחברות היי-טק יוכל להכיר ברשת לא מעט לקוחות פוטנציאליים.

 

ובמילים אחרות: לפני שאתם יוצאים לדרך בדקו מהן מטרותיכם, האם ההתמחות שלכם רלוונטית למגזר העסקי, איזו תועלת תוכלו להפיק מהצטרפות ללינקדאין, כיצד תוכלו גם אתם לתרום מניסיונכם ומידיעותיכם לקהילת החברים ועוד. החלטתם להשתמש בלינקדאין כדי לקדם את עצמכם מבחינה עסקית? 'למדו'את לינקדאין, הכירו את יכולותיה הרבות, השקיעו בבניית הפרופיל ובהזנת המידע המתאים – ובהצלחה!

תגובות