10 אתרי המלונות הכי מרשימים בעולם

מאת: רותם רוגובסקי ויניב גלעדי, סמנכ"ל ומנהל חטיבת הניו מדיה ומנהל תוכן בחברת תבונה מקבוצת SQLink

בעולם של תחרות גוברת, אנחנו מחויבים ליצור אתר בעל עניין לגולש. אם הרושם הראשוני איננו בעל השפעה חזקה דיה בהעברת המסר המרכזי של המותג, הגולש בקלות ידפדף הלאה לאתר מתחרה במחי-יד. בניית אתר אינטרנט מערבת בתוכה את הפן העיצובי-יצירתי לצד הפן הטכני, כאשר האינטגרציה הנכונה ביניהם יוצרת את ההבדל בין אתר טוב לאתר מדהים.

אם נבחן את השורה התחתונה בחיפושינו אחר אתר מלונאי, הרי נמצא שכל גולש מחפש לפני הכול את חווית הרוגע והמנוחה ה"שונה והאחרת" מחיי היום-יום, ורק לאחר מכן נצרף אל הפרמטר הזה את סוגי החדרים, האטרקציות, המחירים והשירותים הניתנים במלון. לכן, ניתן לראות כי אתרי המלונות המובילים בעולם נעים על ציר מרכזי של אווירה לפני הכול, והמלון עצמו על שלל הצעותיו ושירותיו מקבל כותרת משנית.

שימו לב לאופק הנקי בתמונה למטה. למעשה – פרט לכותרת אין שום מלל וגם אין שום ניסיון שיווקי שיפריעו לתמונה להעביר את המסר המרכזי. שלווה. צוות האתר בחר במודע שלא להעביר אינפורמציה, הם בחרו להעביר חוויה. לאחר שהגולש נשבה בקסמיו של המיקום והאווירה הוא כבר יכנס "פנימה" כדי לקבל עוד פרטים.

אתר האינטרנט של וולדורף אסטוריה בפורטו ריקו – מראה האוקיינוס האטלנטי עוצמתי יותר ממראה הסוויטה הכי מפוארת

Some description

 

מצדו השני של המתרס – דף בית עמוס במערכת הזמנות, הצטרפות למועדון לקוחות, חופשה במבצע, הנחה למזמינים באתר, זה הזמן לחופשה. קודם כל תקליק, תצטרף, תזמין, תקנה. אחר כך נדבר. שיווקי מאוד, "in your face", אגרסיבי. אז הצלחנו לתפוס את תשומת ליבו של הגולש והוא נשאר באתר.

בפן הטכני, כאשר ניגשים לבנות אתר מלונאות אנו נדרשים לשים דגש על מספר נקודות בעלות חשיבות מכרעת:

אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO): טעות רווחת היא שאנשי קידום אתרים מובאים לקראת סוף תהליך בניית האתר. בימינו, כשכל כך חשוב להיות מקום ראשון בתוצאות, מומחי קידום האתרים מובאים לפרויקט עוד בשלב העיצוב ומובילים את תהליך האופטימיזציה ביחד עם צוות הפיתוח על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר.

מערכת הזמנות און-ליין: אז האתר במיקום גבוה בגוגל, הוא נראה נפלא ורץ נהדר. אבל אם לומר את האמת, המטרה האמיתית מאחורי כל זה היא סגירת העסקה באופן מיידי עם הגולש. מה לעשות, זה חוסך עבודה טלפונית ומאמצי שיווק נוספים, וגם מביא את העבודה כאן ועכשיו. מתוך הנחה שאפשר להקל על הגולש, מתבצעת הטמעה ידידותית של מערכת ההזמנות בכל דף באתר, כך שיהיה לגולש נוח להזמין כשירצה.

כאן ישנן שתי אסכולות וביניהן פתרון אחד - הראשונה, הקמת מערכת הזמנות בדף ייעודי בלבד אשר פחות "תרתיע" את הגולש, השנייה – הצפת מערכת ההזמנות בכל דף. הפתרון המוביל הוא שילוב מערכת ההזמנות עם צבעי האתר והצפת המערכת בצורה אשר הופכת אותה לחלק בלתי נפרד מהאתר, ויותר חשוב מכך – לא באמת מטרידה את הגולש. בצורה זו המערכת נראית פחות אגרסיבית אך עדיין זמינה לכל דורש. בנוסף, למנהלי האתר יש יכולת לנתח ולהבין את התנהגות הגולש ומדובר בעבודת מחקר של ממש כדי להבין מה עוזר לסגור את העסקה עם הקהל היעד בזמן שהוא בתוך האתר.

התאמה למובייל: אי אפשר לברוח מזה – הטלפונים החכמים והטאבלטים השתלטו על השוק, והכול חייב להיות זמין ומותאם אליהם. הבשורות הטובות הן שעם הטכנולוגיה באה גם הקִדמה, ובמקום לבנות את אותו אתר בגרסאות שונות למספר פלטפורמות, ניתן היום לבנות גרסה אחת המהווה תבנית גלובלית המתאימה את עצמה באופן אוטומטי לכל מכשיר ומכשיר.

מהירות האתר: אף אחד מאתנו לא אוהב לחכות, ובייחוד לא הגולשים. כל מה שיעכב אותם דינו ייחרץ במהרה, ואתר שיעלה לאט ייסגר בהינף עכבר. אפילו גוגל כבר אינו סבלני לאתרים איטיים ובאלגוריתם של גוגל אתרים שכאלה מקבלים דירוג נמוך יותר. אבל גוגל לא רעים, להיפך – הם אפילו נחמדים מאוד והשקיעו בכתיבת טיפים שילמדו כל דורש כיצד להפוך את האתר ליותר מהר.

שקיפות גולשים: כי המלצה טובה שווה יותר ממאה פרסומות. הקפידו לשמור על שקיפות גולשים ותנו להם את המקום הראוי להביע את דעתם על המלון. מעבר לביקורות טובות שרק יעזרו, תוכלו גם להתמודד עם ביקורות שליליות. ומה כל כך טוב בביקורת שלילית אצלכם באתר? ובכן, עדיף שזה יקרה במגרש הביתי שלכם מאשר שירוץ ברחבי הרשת. כך יכולת הבקרה, הטיפול וכיבוי השריפות נמצאת בידיים שלכם. בנוסף, העולם מתנהל היום במדיה החברתית, וכאמור, לעיתים מילה טובה ברשת עלולה להיות הרבה יותר אפקטיבית מאשר קמפיין פרסומי עתיר תקציב.

יש מספר מקומות באתר בהם ניתן להטמיע כפתורי מדיה חברתית, ולרוב ההטמעות נמצאות בתחתית הדף (footer) או בצדדים. כך או כך, מומלץ תמיד לעקוב אחר ההתנהגות של הגולשים ביחס למיקום רכיבי המדיה החברתית באתר, שכן כוחם של הגולשים בא לידי ביטוי וכשם שהוא יכול להיות שווה זהב, הוא גם יכול להיות עפר ואפר. חשוב לשלוט במדיה החברתית שלכם, לדעת לכבות שריפות בצורה יעילה, ולהעצים ביקורות חיוביות.

ועכשיו, אחרי שניתחנו את הלך הרוח מאחורי אתרי המלונות, זה הזמן לכמה המלצות שמהוות השראה עבור עיצוב לאתרי מלונות מרשימים ברשת:

Epic Hotel, Miami - שמים כחולים, מים כחולים, שמשיה כחולה. בואו, הכול רגוע פה

 Some description


Atlantis Resort, Bahamas
- מרגיש אטלנטיס. הדולפין מושתל, כל השאר אמיתי לחלוטין

 Some description


The Carlyle, New York
- אריסטוקרטיה ניו-יורקית וקווי מתאר נקיים. אלגנטי זה שם המשחק

Some description 


The Mira, Hong Kong
– מראה מודרני והיי-טקי. בדיוק כמו המלון, בדיוק כמו הונג קונג

Some description 


Palms Casino Resort, Las Vegas
– מה שקורה בווגאס, נשאר בווגאס. כיף אקסלוסיבי

Some description 

 

Eme Catedral Hotel, Spain - חלל פתוח משותף, אדום בולט ורומנטי. תשוקה ספרדית

Some description 


The Maxwell Hotel, Seattle
– נוח ופרקטי. אין אהבה באוויר, כי הוא בעיקר לאנשי עסקים

 Some description


Banyan Tree Resort, Madivaru
– לוקסוס על אי פרטי במלדיביים. לשטוף את העיניים

Some description 


Park City Hotel, Utah
– לצאת לחופשה ולהרגיש בבית (שתמיד רציתם שיהיה לכם)

Some description 


Hotel Chandler, New York
– התפוח הגדול ואתם. רומנטי

Some description

 

תגובות