פלמ"ח, גרסת הדיגיטל: אתר חדש לעמותת דור הפלמ"ח

בשבועות האחרונים זוכה מותג חדש-ישן לפריחה מחודשת ומעורר עניין רב בקרב הגולשים, רבים מתוכם בני נוער. לא, לא מדובר על זמר שעלה מהאוב או על עונה חדשה של סדרה טלוויזיונית, כי אם על ארגון ותיק מאוד – כה ותיק, עד כי מרבית הגולשים טרם נולדו בזמן שהוא פעל.

הפלמ"ח, ארגון פלוגות המחץ, היה הכוח הצבאי שהגן על היישוב היהודי לפני מלחמת העצמאות ובראשיתה. הוא פעל במשך שבע שנים, ורבים מערכיו ומיכולותיו הצבאיות אומצו מאוחר יותר על ידי צה"ל.

אתוס הפלמ"ח נצרב עמוק בתודעה הישראלית – אך באופן טבעי, בחלוף השנים הוא הפך למיתוס מרוחק, למורשת, ל'עוד' גוף היסטורי שהדור הנוכחי לא באמת מכיר. אמנם תנועות הנוער ומוסדות החינוך הקפידו לבקר במוזיאון הפלמ"ח, אך בעידן שבו עולמות הלמידה והידע נמצאים באינטרנט, הלך אתר הפלמ"ח ונעלם באוקיינוס האתרים שברשת - עד לאחרונה.

נכנסים לשדה הקרב הדיגיטלי

בעמותת דור הפלמ"ח התקבלה החלטה: להיכנס לשדה קרב חדש, לא מוכר - זירת הקרב הדיגיטלית. ברוח ההחלטה פנו נציגי העמותה לחברת תבונה מבית SQLINK, המתמחה בין השאר בבניית אתרים אינטראקטיביים, ורתמו אותה לפרויקט לאומי ראשון מסוגו: בניית אתר חדשני ואינטראקטיבי, שישמש כמרכז ידע נרחב על ארגון הפלמ"ח, ויותר חשוב: ימשוך אליו גולשים מכל הגילאים, לרבות בני נוער, ויספק להם חוויית גלישה מהנה במיוחד.

אחרי חודשים ארוכים של אפיונים ותכנונים, שבמהלכם נבחנו התכנים הרלוונטיים לצד טכניקות להעלאת האינטראקציה של הגולשים, השיקה עמותת דור הפלמ"ח באמצעות חברת תבונה אתר מרשים ביופיו ובהיקפו.

באתר, שכבר זכה לכינוי 'הפלמ"ח הדיגיטלי', קיימים למעלה מ-1,200 מושגים, כ-20 אלף (!) תמונות, פריטי מידע וסרטי פלמ"ח, כ-1,000 עדויות כתובות ומוקלטות של אנשי פלמ"ח ועוד. לאתר הוקצה צוות מיומן של מידענים ואנשי תוכן, והם מוסיפים בו מידע ומעדכנים אותו ברמה יום-יומית.

האתר, אחד המרשימים מסוגו בעולם, עוצב בצורה רספונסיבית, והוא מעניק חוויית גלישה ייחודית מכל מקום ובכל מכשיר. דגש מיוחד ניתן להיבטי ה-UI/UX באתר, וזאת על מנת להשיג יעד כלל לא פשוט להשגה: התאמת האתר לכלל הציבור, לרבות ילדים ובני נוער.

"אנחנו שמחים להיות שותפים בפרויקט משמעותי כל כך עבור עמותת דור הפלמ"ח," אמר רותם רוגובסקי, סמנכ"ל ומנהל חטיבת הניו-מדיה של חברת תבונה, "מה שעמד לנגד עינינו היה להנגיש את ההיסטוריה של הארגון בצורה הטובה והמעניינת ביותר – ולחבר בינו לבין קהל שלא מכיר ולא יודע. אני מאמין שהאתר החדש יסייע רבות לשמר את זיכרון הארגון המיוחד הזה."

עוד הוסיף רוגובסקי כי באתר התבצע אפיון מחודש של ארכיטקטורת המידע ושל הדרכים היעילות ביותר להנגשתו. המתחם חולק לאזורי גלישה בהתאם לכל אחד מקהלי היעד - ותיקים וצעירים, בני משפחות של לוחמים ונופלים, סטודנטים, תלמידים וחוקרים – וניתן למצוא בו בקלות קשת רחבה של נושאים: ההיסטוריה של הארגון, מפקדיו, מבצעים חשובים, יחידות וגדודים, דפי זיכרון לחללים, תצוגות ועוד.

ואכן, שבועות ספורים בלבד מיום עלייתו של האתר לאוויר נראה שהפלמ"חניקים כבשו את היעד בהצלחה. נתוני הגלישה באתר, הנמדדים בעזרת כלים טכנולוגיים מתקדמים, מעידים על כניסות מרובות לאתר, על התעניינות מצד הגולשים (רבים מתוכם, כאמור, נערים צעירים) ועל אינטראקציה מרובה.

"ההיסטוריה לא חוזרת," סיכם רוגובסקי, "אך ללא ספק - כשמציגים אותה נכון, היא בהחלט תמשוך את העין ותעניין גם בעתיד!"

לקבלת כל העידכונים למייל השאירו פרטים

כל הפרטים ישמרו במערכת